Osmišljavanje naziva branda

proizvoda, projekta, tvrtke

ImeBranda.com

Moćno
ime

Iako dobro ime nije isključiva garancija poslovnog uspjeha, ono je za uspjeh od izuzetne važnosti te ga itekako može podržati. Pravo ime lako “ulazi u uho”, a teško se zaboravlja. Ono nije samo originalno, već je jasno, jednostavno i razumljivo utjelovljuje i komunicira osobnost tvrtke ili branda prema tržištu.

Proces

Naš proces stvaranja naziva branda sastoji se od vrlo ozbiljnog i sistematičnog promišljanja te kreativnosti i intuicije, u jednakim omjerima. Kroz proces prolazimo poštujući važnost svakog koraka, od važnosti analiziranja konkurentskog okruženja, do same strategije branda; definiranja ciljeva i mogućih smjerova naziva, kreiranja master liste, analize tvorbe riječi, filtriranja definiranim kriterijima te provjere predloženih naziva i mogućnosti pravne zaštite istih. Samo transparentan, pronicljiv, logičan i fokusiran proces, može rezultirati nazivom koji će postati moćna komponenta Vašeg branda.

Koraci

01

Upoznavanje poslovanja

Ovo je prvi korak i sastoji se od intenzivnog dijaloga u kojem ćemo postavljati puno pitanja i potpitanja. Kroz razgovor, temeljito i sistematično, upoznajemo način Vašeg poslovanja. Razgovarat ćemo o izazovima i prilikama kojima ste okruženi, reći ćete nam što Vas razlikuje od drugih, do kojih kupaca želite doprijeti, koje poruke brandom želite odaslati, te o potencijalnim, mogućim opcijama naziva koje ste i sami razmatrali ali niste sigurni da li su odgovarajući ili ih iz nekog razloga ne možete koristiti. U ovom koraku usaglašavamo i dogovorene rokove isporuke prijedloga. Očekujte puno pitanja ali srećom, krivih odgovora nema!

02

Analiza konkurencije

Prije svega izuzetno je bitno odrediti u kojoj se, industriji Vaš brend natječe. Za brand Mont Blanc ispravnije je reći da se natječe u "lifestyle" industriji nego u industriji proizvodnje olovaka. Nakon što smo to odredili, istražujemo što je zajedničko ostalim brandovima iz iste industrije, kako se oni pozicioniraju te kojim se nazivima predstavljaju na tržištu. Određene kategorije proizvoda i/ili usluga često imaju sličnu logiku imenovanja brandova, stoga je to nešto što, svakako, treba uzeti u obzir kod stvaranja Vašeg imena. Ime koje je u potpunosti izvan očekivanog konteksta može biti u cjelosti promašeno, jednako kao što promašeni mogu biti i očekivani ili generički nazivi.

03

Definiranje ciljeva

Svaki naš projekt počinje definiranjem ciljeva koje ime mora ostvariti. Ti ciljevi predstavljaju smjernice koje koristimo u kreiranju strateški relevantnih naziva.

Naziv kreiran bez definiranih ciljeva samo je ime - van konteksta i bez vrijednosti. Prvo definiramo proizvod, kompaniju ili uslugu. Što je to? Što je točna funkcija samog proizvoda, kampanje ili usluge? Zatim istražujemo prednosti i načine kojima korištenje unapređuje iskustvo korisnika te osobnost, odnosno karakter koji želi preuzeti tu ulogu u vidu poruke koju bismo htjeli prenijeti. Izuzetno je važno definirati ciljnu skupinu koja će koristiti ono što želimo prodati pod određenim imenom. Saznati u kojim će se situacijama koristiti i koje su potrebe korisnika-što osjeća u tim situacijama. Cilj je zamisliti sebe u ulozi korisnika, ne u ulozi osobe koja stvara naziv.

Dogovaramo se i oko važnosti raznih kategorija što nam omogućuje filtriranje generiranih naziva u kasnijem dijelu procesa: da li je važno kako ime zvuči i kako se izgovara? ima li sama riječ dublje značenje, npr. etimološko? potiče li ime asocijativnost u razmišljanju korisnika? da li je potrebno da je ime jedinstveno? da li je željena .com domena slobodna za zakup? da li je moguće pravno zaštititi ime? Definiranje ciljeva i prioriteta u ranijoj fazi procesa uvelike olakšava kasnije donošenje odluka.

04

Generiranje naziva

Kreirat ćemo dugu listu naziva, koristeći razne, početne točke kao konceptualne odskočne daske. O kojem proizvodu ili usluzi se radi? Od kojih materijala se sastoji? Gdje se proizvodi? Koje probleme rješava? Kakvo emotivno iskustvo će korisnik iskusiti korištenjem? Kojim riječima možemo opisati to iskustvo? Koji su očekivani nazivi u istoj industriji? Naše misli ići će u raznim smjerovima. Zapisivat ćemo sve a filitrirati kasnije.

05

Evaluiranje naziva

Generirane nazive filtriramo u korelaciji sa važnošću kriterija koje smo postavili u prethodnim koracima. Kako ime zvuči? Zvuči li snažno? Kako izgleda napisano-kakav mu je grafički potencijal? Da li se lako čita i lako izgovara? Zvuči li vjerodostojno? Da li je postavljeno u skladu s tržišnom pozicijom branda i onime što brand želi predstavljati? Da li je konzistentno načinu komunikacije tvrtke i njenim identitetom? Odgovara li postojećim linijama proizvoda? Postoje li potencijalne, negativne konotacije?

06

Provjera mogućnosti pravne zaštite

Zadnji korak u osmišljavanju je pretraživanje mogućih, već zaštićenih žigova u bazama podataka, koji imaju iste i slične nazive, u odnosu na predložene. Naša pretraga je neformalna i uključuje bazu žigova Europske unije (EUIPO), te bazu žigova na lokalnom tržištu (DZIV). Za svako ime radimo detaljnu Google pretragu. Provjeravamo ista i slična imena te zauzetost internetskih domena i predlažemo slobodne opcije.

Naši nazivi

offinea.ch Dizajn logotipa, Izrada internet stranice
Imenovanje branda, Vizualni identitet
Imenovanje hotela, Logo dizajn, Vizualni identitet
Livris Hotel Imenovanje branda, Vizualni identitet
Yacht4Day dizajn logotipa
Imenovanje branda, Slogan, Logo, Vizualni identitet
vinit - imenovanje brenda i slogana, dizajn logotipa
Što dobivate
10 prijedloga za ime branda.

Prezentaciju sa 10 prijedloga imena. Uz svaki prijedlog biti će jasno obrazložen razlog zbog kojeg je ponuđen.

Grafički prikaz

3 naziva koja Vam najviše odgovaraju dodatno ćemo grafički obraditi. Dizajn nakon obrade apliciramo na određene promotivne materijale kako ne biste morali vizualizirati, već zaista i biti u mogućnosti vidjeti konačan proizvod.

Slogan

Za svaki od odabranih favorita predlažemo odgovarajući slogan.

Preliminarna pretraga baza žigova

Pretražit ćemo bazu žigova Europske unije (EUIPO), te bazu žigova lokalnog tržišta(DZIV) u odnosu na mogućnost postojanja istih i/ili sličnih imena.

Cijena usluge
od 7000 kn
Rokovi

10 prijedloga za ime branda, uz obrazloženje značenja svakog imena, šaljemo Vam unutar 3 tjedna od početka rada na projektu. Nakon što odaberete favorite, potrebna su nam još 2 tjedna za grafičku obradu istih, stvaranje slogana i preliminarnu pretragu baza žigova na iste i slične nazive. Ukupno, 5 tjedana do realizacije.

Zatražite ponudu i besplatne konzultacije

Često postavljena pitanja

Zašto branding.hr?

+

Iza nas je dugogodišnje iskustvo iz područja marketinga, brandinga i vizualnih komunikacija. Kako smo i sami poduzetnici, dobro razumijemo važnost svih, poslovnih aspekata. Rezultat našeg rada su rješenja koja, osim što lijepo izgledaju, ostvaruju i zadane ciljeve te su korisna i nužna za komunikaciju branda i ciljne skupine. Kreativni smo i uvijek ukorak s vremenom, potrebama i željama tržišta. Sve ovo čini nas visoko kompetentnim timom u našoj branši što potvrđuje i cijeli niz zadovoljnih klijenata sa kojima smo ostvarili uspješne suradnje i koji nam se vraćaju sa idejama za nove projekte.

Da li naziv branda osmišljen za lokalno tržište mogu koristiti i na međunarodnom tržištu?

+

Svako ime neće ili ne mora biti jednako uspješno i na lokalnoj i na međunarodnoj razini. To je razlog za promišljanje o ambicijama prema međunarodnom poslovanju, prije i pri kreiranju imena. Kulturne razlike stvaraju različita tržišta. Nešto što su na jednoj strani svijeta sličnosti na drugoj mogu biti razlike. Slične stvari mogu, ovisno o perspektivi potrošača, djelovati prihvatljive i privlačne, jednako kao i neprihvatljive i neprivlačne. Uzmite to u obzir.

Neograničeno pravo korištenja naziva branda

+

Klijent ima neograničeno pravo korištenja naziva branda; prostorno, vremenski i količinski, tek onog trenutka kada je projekt u cijelosti plaćen.

Postaju li svi predloženi nazivi branda moje vlasništvo?

+

Pravo na korištenje dobivate za jedno (1) ime–ono koje ste odabrali, ukoliko se ne dogovorimo drukčije na samom početku.

Što ako predloženo ime nije dostupno kao .com domena?

+

Unatoč popularnom mišljenju, nije nužno posjedovati .com domenu koja sadrži točno odabrano ime. U sklopu projekta predložit ćemo Vam jednu ili više dostupnih i prikladnih domena.

Pravna zaštita naziva branda

+

Nudimo usluge provjere mogućnosti zaštite intelektualnog vlasništva putem pretraga baza postojećih žigova i prijavljenih žigova u Hrvatskoj i inozemstvu, pravno savjetovanje i postupak zaštite naziva branda. Ove, zasebne usluge obavljamo u suradnji sa partnerom, ovlaštenim odvjetničkim uredom, pred nadležnim tijelima u Hrvatskoj i inozemstvu.

Što je brand?

+

Brand predstavlja ime, pojam, znak, simbol, asocijaciju, trgovačku marku ili dizajn i služi za identifikaciju i diferenciranje proizvoda ili usluga jednog proizvođača od konkurentskih proizvoda i usluga. On je jedinstvena kombinacija kojom ime i logo, proizvoda ili usluge, utječu na svijest potrošača. Uspješan brand može se prepoznati. Njegova vrijednost je uvećana kada se kupci zaista mogu poistovjetiti sa njegovim identitetom i gotovo da ga mogu personificirati jer im stvara različite emocionalne i racionalne asocijacije, vjerovanja i očekivanja. Brand se rađa gol, poput djeteta. Brandiranje je, stoga, proces, kojim tom djetetu pomažemo da se razvije u odraslu, zrelu osobu. Tijekom procesa dajemo mu ime, odjeću, stavove, vrijednosni sustav, karakteristike koje će ga razlikovati od drugih. Dajemo mu autentičnost. U poslovnom svijetu branding predstavlja mogućnost izbora. Taj izbor nastaje, često nesvjesnim, spajanjem vidljivih i nevidljivih atributa. Njima se diferencira proizvod, usluga ili korporacija na atraktivan, razumljiv i sažet način. Po mišljenju mnogih stručnjaka, ime je ono što predstavlja najznačajniji element branda. Može se izgovoriti i najčešće se sastoji od riječi, slova i brojeva. Logo ili logotip branda predstavlja grafičko rješenje odnosno simbol koji označava brand. Sastoji se od određenih oblika: slova, znaka ili kombinacije slova i znaka.

Razlika između idejnog i izvedbenog projekta

+

Idejni projekt sadrži temeljni koncept, osnovnu ideju djela te prikaz karakterističnih situacija i osnovnih smjernica za izradu izvedbenog projekta.

Izvedbeni projekt uključuje razradu temeljnog koncepta u području dizajna vizualnih komunikacija odnosno dizajn sa konkretnim slikovnim i tekstualnim sadržajem. Izvedbeni projekt ne uključuje pripremu za tisak ili drugu vrstu proizvodnje.

Što u slučaju otkazivanja projekta?

+

Ako naručitelj otkaže narudžbu vezano uz usluge verbalnog identiteta (naziva branda i/ili slogana branda) iz razloga za koje branding.hr nije odgovoran, naručitelj je obavezan dogovoreni honorar podmiriti u cijelosti, uključujući do tada stvorene troškove dodatnih usluga. branding.hr ima pravo ispostaviti i račun odštete za neiskorišteni kapacitet posla i štete koje su time nastale.

branding.hr ima pravo odstupiti od projekta, u bilo kojoj fazi, ako se naručitelj nije pobrinuo za to da svi dokumenti i okolnosti koje su neophodne za optimalno ispunjavanje zadatka budu ispravni i dostupni, na vrijeme i u potpunosti. U slučaju odstupanja branding.hr-a od projekta zbog gore navedenih razloga, naručitelj je obavezan nadoknaditi punu cijenu honorara, uključujući i dotad stvorene troškove dodatnih usluga.

branding.hr ima pravo odstupiti od projekta ako mu naručitelj grubo povrijedi profesionalni integritet ili ako je u zaostatku s plaćanjem honorara. Odstupanje pretpostavlja najavu povlačenja pismenim putem ili putem e-maila i odobrenje naknadnog roka plaćanja koji nije duži od dva tjedna.

Uvjeti plaćanja

+

Računi se podnose u međufazama, najčešće u dva obroka, a prema dogovoru s naručiteljem. Broj međufaza ovisi o kompleksnosti i vremenskom trajanju projekta. Uplata predujma za dogovoreni posao smatra se prvim plaćenim dijelom računa a uplata drugog i/ili završnog dijela računa uplaćuje se prije predaje završnih materijala naručitelju. Računi dospijevaju na naplatu u roku od 3 radna dana nakon ispostavljanja.

Naručitelj ne dobiva pravo korištenja autorskog djela dok cjelokupni honorar nije isplaćen (npr. ako je prvi obrok plaćanja podmiren, a drugi ili više njih-u slučaju da se projekt sastoji od više od dva obroka-nije, naručitelj ne stječe vlasničko pravo niti pravo na iskorištavanje). U slučaju da klijent izmijeni ili proširi prvotne zahtjeve (vezane uz obim i/ili vremensko trajanje projekta), branding.hr ima pravo na dodatnu naknadu, razmjerno dodatnoj količini obavljanja posla.

Obaveze i prava naručitelja

+

Naručitelj se obvezuje da će sve valjane dokumente i okolnosti koje su neophodne za optimalno ispunjavanje zadatka, na vrijeme i u potpunosti učini dostupnima branding.hr-u U slučaju kašnjenja predaje istih, branding.hr nije obavezan poštovati prethodno dogovoreni termin završetka posla i/ili ima pravo odstupiti od projekta. U slučaju odstupanja branding.hr-a od projekta, zbog gore navedenih razloga, naručitelj je obavezan nadoknaditi honorar za idejni projekt te punu cijenu dizajna za dovršeni dio projekta (uključujući i dotad stvorene troškove dodatnih usluga).

— Naručitelj ima zakonsko pravo korištenja svih materijala (u slučaju da je dogovoren rad na dizajnu vizualnih komunikacija: slikovnim i/ili tekstualnim) koje predaje branding.hr-u
— Naručitelj ostvaruje sva, ugovorom određena prava, tek u trenutku podmirenja svih, ispostavljenih računa od strane branding.hr-a
— Naručitelj je zakonski obavezan poštovati činjenicu da djelo dizajnera može biti korišteno, samo i isključivo, prema odredbama ugovora; samo za predviđeni cilj i samo u dogovorenom opsegu.
— Naručitelj nema pravo korištenja ‘otvorenih datoteka’, ako drukčije nije ugovoreno.
— Naručitelj ima pravo ukazati na nedostatke i zahtijevati njihovo ispravljanje u razumnom roku.

Za više detalja o pojedinostima te pravnim obavezama koje nastaju kupnjom usluge pogledajte stranicu Uvjeti suradnje.